torsdag 24 juli 2014

Efter regn följer solsken

För herregud vilka idylliska dagar vi har haft. Vi har badat, grillat, spelat kubb och badminton, vi har legat i vattnet mer än vi varit på land nästan vilket ju behövs eftersom shit i helvete vad varmt det är.

Sen gick toaletten i stugan sönder och sent igår kväll fick vi stuva in sovande barn i bilen och åka hem. Nu sitter vi här i en stekhet lägenhet och jag avlider på allvar. DÖR. Efter lunch ska vi åka och bada, men under hela förmiddagen har barnen suttit framför teven, för jag vet inte hur man aktiverar barn när man drunknar i sin egen svett bara genom att gå från vardagsrum till kök.

Stör mig som fan på när folk säger att man inte får klaga på värmen. ÄNTLIGEN VÄRME HÅLL KÄFTEN OCH KLAGA EJ! Alltså ursäkta jag gillar också när man kan bada och det är varmt och soligt men det här med illamående, huvudvärk och panik så fort jag rör mig kunde jag vara utan. Ursäkta att jag inte mår toppen när det är 30 grader i skuggan? Sen tycker jag förvisso att det är jättekonstigt när värmekänsliga människor inte badar? Lallar omkring och GÖR saker istället för att ligga i vattnet ca hela dagen? Är ju enda sättet att stå ut.

Alltså: Ja, man får klaga på värmen. Men det är märkligt att klaga på värmen samtidigt som man hänger i en park utan vatten eller går på stan eller typ turistar på nåt slott. Uppsök vatten, klaga sedan.

Så.

1 kommentar:

Malinka sa...

Man bara måste ha ett utedass i reserv när man inte har avlopp ansluten till det kommunala. Utan sånt hade vi suttit och försmäktat många dagar i varm stad.