tisdag 15 juli 2014

Logistik, det värsta jag vet.

Ja, jag vet - jag har berättat om det förut. Om hur hela mitt huvud bara stänger av när det gäller praktiska saker som "vilken bil ska vi ha om x behöver y bil och vi behöver vara på z klockan a". Sånt tjafs.

Och nu så vill jag köpa ett par plåtskåp och så ringde säljaren upp (efter att jag hade smsat, vad fan team sms här ju!) och sa att han kunde köra in dem till Örebro imorgon men jag kommer vara ute i stugan då och istället för att försöka styra upp så att det passar bättre sa jag bara ja, det funkar bra, och så sa vi hejdå. VARFÖR GÖR JAG SÅ? Det funkar ju inte alls bra imorgon förmiddag, varför sa jag det då? För att det blir ju inte enklare att lösa logistiken när jag först sagt att något fungerar, när det sen inte gör det?

Jag blir galen på sånt här. Det funkar inte att bara stänga av, ändå gör jag det gång på gång på gång. Det blir alltid stress och kaos i slutet bara för att jag inte kan ta tag i det från början.

Idiot.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jag gör ofta den grejen fast mer med dubbelbokningar. Typ "jo, jag kan på tisdag kl 15" FAST JAG VET ATT JAG INTE KAN, för klockan 14 ska jag va nån helt annanstans. Men det är för jobbigt att krångla där och då och då säger jag bara ja. Typ, det får lösa sig. Urdumt, för det gör det aldrig.