söndag 27 juli 2014

På 5 ynka år kan mycket hända.

Min (och en kompis, vi har gemensam) 30-årsfest går av stapeln om exakt en vecka och jag är mycket pepp. Mest pepp är jag eftersom det är 90-talstema och det förstår ju alla att det kommer bli episkt.

Det slog mig dock idag att nästan ingen av de som var på/inbjuden till min 25-årsfest kommer nästa lördag. Vissa faller bort för att de är bortresta, men sanningen är att jag nästan helt bytt umgänge på fem år. Det är både sorgligt och inte sorgligt - sorgligt för att det i vissa fall inte var mitt val och inte sorgligt för att jag har fått så himla många nya och underbara vänner i och med roller derbyn.

Jag vet inte riktigt om det är konstigt eller dåligt att i mångt och mycket ha "bytt" kompisar på fem år, men jag är väldigt väldigt glad för de vänner och det umgänge jag har idag. Jag är också väldigt glad över att jag snart får se dem i 90-talsoutfits! Jag återkommer självklart med bilder, min outfit är inte klar än men däremot sminkningen. Tänk vit kajal...


7 kommentarer:

Maria sa...

Fan vad roligt med 90-talstema samt 30-årsfest. Jag är säker på att det kommer att bli amazing. Åh, och musiken!!!

Tudorienne sa...

Tror det är ganska vanligt att man byter bekantskapskrets rätt rejält mellan 25 och 35 i alla fall.

Sarah sa...

Var du möjligtvis på Kolmårdens Vildmarkshotell igår? Hörde någon ropa efter Emmy och Majken i poolen!

Ellen sa...

Vad komiskt Sarah, men nej det var jag inte. Måste vara någon annan med riktigt bra namnsmak!

Visst är det härligt tema Maria!

Lo sa...

Oj, nu känner jag mig gammal! Nittiotalstema? Kan inte ens urskilja det som en stil? Det var mitt vuxenblivandeårtionde när allt bara blev... normalt. Vad utmärker nittiotalet egentligen? Linnetyger? Broder Daniel? Matissetryck, grå blus, blonda slingor?

Lo sa...

Vill bara poängtera att jag ibte är ironisk utan på allvar undrar vad du/ni definierar som nittiotal? Vad ska du ha på dig, tex?

Ellen sa...

Lo - åh, det finns ju så mycket! Tidigt nittiotal med jättekonstiga blandningar som höga jeans, urtvättade skjortor, sammetshattar mm. Kjol över byxor. LInne över t-shirt. T-shirt över långärmat. Championtröjor med vit piké under. Sent nittiotal med savannabyxor, buffaloskor, fucking åmål-stilen.

Älskar det! Tänk spice girls, grunge, synliga stringtrosor och urblekt och stort så täcker du in nästan hela årtiondet. :)