måndag 18 augusti 2014

Veckans meny

Gud vad mycket flådigare det låter med "meny" än "matlista". Oavsett vilket: vardagen är här och så är även veckohandlingarna och hallefuckingluja för det!

Det här ska vi äta den här veckan.

Måndag: Fish & Chips
Tisdag: Vegetarisk tacopaj
Onsdag: Lax i ugn med hummersås och potatis
Torsdag: Falafel
Fredag: White chili
Lördag: Hamburgare
Söndag: Vegetarisk lasagne

För att i ärlighetens namn och med alla kort på borden inte dölja något tänkte jag göra någon slags genomgång av vad barnen äter:

Måndag: Japp.
Tisdag: Barnens pajhalva kommer vara vegfärs och ost så... antagligen?
Onsdag: 2/3 av barnen kommer nog äta. Nåt.
Torsdag: Ha ha ha, inte en chans...
Fredag: Ha ha ha, inte en chans...
Lördag: Jag är inte hemma, jag är på Natten i Sthlm, så ungarna får sin favoriträtt. Klart de äter.
Söndag: Osäkert kort. Men tippar på ja.

Ändå rätt bra utfall för en vecka tycker jag. För jag slipper hamburgarna.

2 kommentarer:

presens sa...

Låter väl som en bra vecka. :-)

Min unge hade ätit: Måndagens fish, utan panering. Inga chips. Onsdagens lax och potatis, utan sås. Kanske lite hamburgare utan bröd och sås och kladd. Kanske. Växer hon ifrån det här någon gång, tro?

Anonym sa...

White chili lät gott. Har du testat den förut?