onsdag 27 april 2011

Men åååh.

Noll inspiration till att blogga. "Men blogga inte då", kanske ni tänker. Men bloggen (och facebook) är ju nästan min enda kontakt med omvärlden i min föräldraledighetsbubbla.

Dessutom har jag en mängd tankar som snurrar runt och som skulle kunna bli inlägg, om jag bara orkade/fick tid till att sätta mig ner och formulera det. Som hur hemskt det är med skriksovmetoder, att det är jobbigt att som socialt inkompetent leva med ett socialt geni, sommarplaner, att lchf är rätt äckligt men sjukt effektivt, trädgårdsplaner, att folk tror att Majken är en kille för att hon inte har rosa osv osv.

Så tankarna finns där, men inspirationen till att skriva ner dem finns inte. Och jag jobbar inte som man ska göra om man vill skriva en bok, dvs sätta sig och skriva även om inspirationen saknas. Istället väntar jag på att inspireras och sedan skriver jag inläggen på ca 2 minuter. Jag överdriver inte, de längsta inläggen skriver jag på ca 5 minuter. Men har jag ingen inspiration alls (herregud, finns det ingen bra synonym till ordet "inspiration"?!) så blir det... såna här inlägg.

Och till något HELT annat; om ni fick välja, skulle ni helst vara blinda, döva, lama eller stumma? Jag skulle lätt välja att vara stum. Då kan man ju se och höra och förstå allting och alla, men inte prata. Man kan dock fortfarande se vanlig teve och läsa böcker, lyssna på musik etc. Fast jag vet inte, kan man vara bara stum? Hör det inte alltid ihop med att vara döv? Aja, jag skulle i alla fall helst vara stum. Jag tycker i alla fall inte om min röst och gör mig bäst i skrift ändå.

5 kommentarer:

Concha sa...

Ja, stum helt klart.
Skulle dock få byta yrke då, men det skulle jag å andra sidan om jag vore blind/döv/lam också.

Grym blogg. Hoppas inspirationen dyker upp snart. :)

Cathy sa...

Helt klart stum. Som du säger, då kan man fortfarande se och höra och jag tycker att teckenspråk är jätte fint så då hade man ju fått lära sig det :)

Rebecka sa...

Man hade ju valt stum, men det hänger inte ihop med dövhet. Döva är inte stumma.

Ambivalent sa...

Absolut stum. Maken min kanske t.o.m. hade uppskattat det ibland. ;) Så länge jag kunde skriva och kommunicera på det sättet så skulle det väl funka, antar jag.

Anonym sa...

Jag skulle isåfall välja att vara döv, så jag slapp höra allt skitsnack folk kommer med. Men det hade vart problem då för jag älskar dancehall o reggae...

Man ser bättre på en person vad den menar om man tittar på vad den gör, att lyssna på vad den säger försvårar bara situationen..