måndag 15 juli 2013

Nervös deluxe.

Imorgon åker vi till Göteborg över dagen. Eller, jag stannar kvar över natten. För jag ska nämligen köra stand up på någon slags "open stage"-kväll på en restaurang och jag är så jäkla orolig för flera saker. Att det inte ska vara något folk där, för det måste ju vara jättejättesvårt att uppträda för ett tomt rum? Men jag får väl se det som en nyttig upplevelse. Jag är också orolig för att ingen ska skratta, för jag har nästan nytt material och jag vet inte alls om det är bra eller jättedåligt. Men i såna fall är väl det också en nyttig upplevelse. Och så är jag orolig för att de jag känner som ska se på kommer skämmas för mig. Det oroar jag mig jättemycket för. Men tja, det får väl OCKSÅ vara en nyttig upplevelse på något vänster.

Men värst av allt är ändå detta: tänk om min familj tvingar mig att åka Lisebergsbanan med dem när vi är på Liseberg? DET har jag jäkligt svårt att se som en nyttig upplevelse.

Faktiskt.


1 kommentar:

KatarinaZA sa...

Lycka till!

(Jag måste dock tillägga att jag hellre hade åkt Lisebergsbanan - utan att veta vad det är - än att köra en stand up.)