söndag 26 februari 2017

Helgens helg.


Herregud vad jag har varit igång sen i torsdags. Det började med tandläkarbesök för Majken (hon hade ett hål, jag vet att jag är en usel mamma men orkar nästan inte ens ha ångest över det eftersom jag upptäckte alldeles nyss att jag har tappat en bit av min lagning och nu har en halv tand borta i munnen. Lite värre.), sen direkt till förskolan, sen direkt till workshop på universitetet, sen direkt hem, stressa i ungarna som har sportlov lite lunch, sen tåget till Stockholm. Väl där så tittade jag och min syrra på brudklänningar och jag var rätt duktig som smakråd och tärna tycker jag. Sen svingod mat på karibisk restaurang. Seriöst, jag är ju feg med mat och beställer ungefär ALLTID fisk när jag är ute, men jag vågade mig på nån slags friterad kyckling och det var galet gott. Tillbehör var picklade grönsaker och helt plöstligt smakade blomkål gott? Måste testa det själv.



Sen satt vi ungefär hela middagen och undrade hur vi skulle ta oss från Vasastan till Cirkus på enklaste sätt, men resignerade till sist inför Stockholms lokaltrafik och beställde en taxi. Då fick vi tid med ett glas vin före Fantomen på operan, som såklart vara tots amaze. Jag blir så rörd när jag är på föreställningar. Tänker jämt att "det här kommer jag aldrig uppleva igen", för så är det ju. Det blir aldrig samma föreställning en gång till, inte riktigt. Och jag kommer inte heller ha råd att gå igen så. Var nervös innan eftersom jag hade köpt lite billigare biljetter och var osäker på hur bra vi skulle se. Vi såg okej, men eftersom det var tomt på de bättre platserna på vår rad flyttade vi såklart dit istället och såg jättebra. Ibland har man tur. Inte så ofta dock, med tanke på min tand.

Okej, vi är alltså på torsdag kväll nu, är ni med? Jag sov hos syrran i Uppsala och sen tog jag tåget tillbaka till Sthlm för att, wait for it... få håret fixat. Denna lyx?! Okej, innan dess köpte jag lite smink och gick alldeles vilse vid medborgarplatsen och satt och fikade på nåt café där alla var extrema hipsters, men nu ska vi fokusera på håret. Därför att OMG MITT HÅR? Såhär: det finns en tjej som heter "detkostarenflaskavin" på instagram och jag har länge avundat stockholmare som kan få sitt hår fixat av henne. Så när jag planerade in min lilla Stockholmstripp så mailade jag henne aslångt i förväg och bönade och bad om att få komma och få mitt lilla fjun omvandlat till Hollywoodsvall.

Och SOM hon levererade?! Har aldrig varit snyggare och kommer nog aldrig bli snyggare heller. Galet säger jag. Ja men titta själva då:







I alla fall så åkte jag från söder med hårnät och hårklämmor, till Solna där jag skulle sova. Åt mat med twittervän och sen åkte vi och mitt hårnät och mina hårklämmor för att festa med några andra twittervänner. Alltså dessa tjejer?! Är så tacksam för twitter och internet som ger mig så många bra människor i livet.

Sen blev jag för full. Det var tråkigt. Särskilt på lördagen som enbart ägnades åt att må galet illa, åka hem till Örebro, läsa Huset vid sjön (usel bok, fantastisk läsupplevelse när man är bakis) och må illa framför mello. Jäklar vad länge man är bakis som 30+?

JAJA ANYHOW. (Förlåt för eoner av text, men jag gör ju för fan aldrig nåt så nu får ni hänga med på Den Gången Jag Hade Ett Liv.)

Idag då? Idag var det auktion där allt blev asdyrt och nån fick med sig min matta som jag hade köpt. Men jag fyndade ett fult furuskåp som ska bli tv-bänk. Det blir förhoppningsvis bra. Sen svängde vi förbi Ikea på vägen hem och köpte grejer till förvaring. Jag har hatat vår hall så länge, så direkt vi kom hem med krokar och skohylla så möblerade vi om och borrade och hade oss. Nu är jag så galet trött men har både hunnit med "renovering" av hall, fantomen på operan och att vara mitt snyggaste nånsin på en och samma helg? Då får man vara trött tycker jag.

Nu ska kvällen ägnas åt ekonomisk ångest due to trasig tand. Kul va?

Inga kommentarer: