fredag 25 september 2009

Samtal med Noa

Vi går på kvällspromenad.

Noa: Vad händer när man dör?
Jag: Vad tror du?
Noa: Jag tror... att man inte äter mer, att man inte rör sig eller lever mer.
Noa: Jag tror att man kanske inte kan röra sig alls, man bara ligger och vilar hela tiden. Man kan inte ens röra armarna. Bara fingrarna lite kanske. Det verkar tråkigt att vara död.

Ibland är han så himla djup, så klok. Så stor.

Sen:

Noa: Hur säger man "fru" på engelska?
Jag: Fru? Vet du vad en fru är?
Noa: Ja, det är en tjej med en sån här tygbit (visar en sjal) runt håret och ägg i en korg.

Ibland är han alltså inte den mest logiska uträkningen i matteboken. Ibland har Barnaby lämnat Midsomer, om ni fattar vad jag menar. Skalman har glömt ställa klockan, om ni hänger med? Alla ögonskuggor är inte i fodralet, om ni fattar.

Fan vad fin han är.

Inga kommentarer: