tisdag 1 februari 2011

"Du har 40 dagar till beräknad förlossning"

Så vad har vi åstadkommit sedan det var 50 dagar kvar och jag fick panik? Tja... ingenting. Eller jo, vi har beställt kakel (idag) och vi har beställt tapeterna (för några dagar sedan) men inget mer än så.

Så nu ska vi bara knacka ner det gamla kaklet och fogmassan, montera ner överskåpen och göra om hela förvaringen i köket. Sedan spackla och måla över diskbänk och i hallen. Sedan ska vi montera ner den trasiga luftvärmepumpen, ta in någon som tapetserar om i köket och så ska vi sätta upp det nya kaklet också.

Och någonstans där kommer tapeterna till barnrummet och de ska ju också sättas upp. Sen ska skötbord från Ikea monteras och antagligen kommer det ta längst tid och kräva mest svordomar av allt.

Så man kan ju tycka att det är smidigt att jag pluggar på distans, det innebär ju mycket tid hemma. Och visst är det smidigt, men det faktum att jag vissa morgnar knappt kommer ur sängen pga foglossningen ställer ju till det. Lite.

Men hey! Den resterande tiden kommer gå fort. Så in i helvete fort. Sen kommer jag ändå uppleva varje dag jag går över som en eon av tid, men det gnället tar vi när vi kommer dit. Deal?

Inga kommentarer: