lördag 3 december 2011

Jag tyar inte.

Det har varit väldigt mycket barnprat här på sistone. Mycket barnprat och lite om allt annat. Men det är för att jag orkar inte. Jag klarar inte av all skit i världen just nu. Sverigedemokraterna skriver programförklaringar som är borderline nazistiska, polisen som våldtog en sextonåring får bara ett års fängelse, gamla vanvårdas, skådespelare som sätter upp SCUM blir mordhotade, ska jag fortsätta?

Jag orkar inte. Det är lättare att bara låtsas om att det inte händer, fokusera på mitt och mitt eget och försöka ignorera att världen är åt helvete. I alla fall fram tills jul, för hur mycket julstämning blir det egentligen om man måste tänka på att hela landet verkar vara fyllt av kompletta idioter?

Jag vet att vi alla tycker att demokrati är så himla fint och bra, men alltså - really?! Det är alltså de idioter man läser om i tidningen varje dag som vi vill ska bestämma hur Sverige ska se ut? Jag börjar vackla i min tro på demokratin helt enkelt. Bättre att bara göra mig till enväldig härskare direkt.

Då skulle ju i alla fall jag vara nöjd. Och det är ju det viktigaste.

Inga kommentarer: