måndag 29 april 2013

Nervös är bara förnamnet.

Den första maj är jag med i en hopptävling på ridskolan. Enkelt (80 cm), avslappnat (ridskoletävling) och egentligen inget att stressa upp sig över. Med andra ord är jag sketanervös nu. Sådär darrig och orolig.

Jag vet egentligen inte varför heller? Jag var med förra året utan att vara särskilt kräknervös. Jag har hoppat mer sen dess. Men nu... jag vet inte. Jag är bara nervös. Det är ju inte som att jag kommer vinna eller ens bli placerad ändå, så varför denna nervositet? När jag var liten och tävlade så fort jag fick en chans var jag aldrig så här nervös. Då var jag förvisso ung och dum också, men ändå.

Ja ja, jag får väl representera alla tjocka småbarnsmorsor som inte förstått att deras tid på tävlingsbanan (ridskolemanegen) är över. Och sen trösta mig med godis när jag kommer trea från botten som förra året...


Inga kommentarer: