tisdag 1 december 2009

Sanndrömmar

Jag vet inte om jag har berättat det här, men ibland drömmer jag sanndrömmar. Ibland känner jag på mig vad som ska hända och rätt ofta vet jag vem som ringer innan jag svarar (det kan också bero på att jag har en display på telefonen som berättar det...)

Det finns många såna här historier jag skulle kunna berätta, till exempel när jag var på badhuset och blev orolig och ringde hem flera gånger utan svar. När jag kom hem fick jag veta att Noa hade ramlat ur barnvagnen (3 månader gammal) och vi fick åka in till sjukhuset. Eller som när jag visste att mamma hade krockat med något djur, redan innan jag såg att det var hon som ringde. Eller varför inte den gången då jag kände på mig att svägerskan var gravid, ungefär i samma veva som hon själv måste ha fått reda på det.

Ett mer sorgligt exempel är när jag fick missfall. Jag drömde att jag arbetade med min kompis Jeanette på ett skolarbete, att jag gick in på toaletten och upptäckte att jag blödde - kom ut och grät. Dagen efter kom min kompis Jeanette hem till mig för att arbeta med ett skolarbete, jag gick in på toaletten, upptäckte att jag blödde och kom ut och grät.

När jag gick och lade mig igår var jag ledsen. Jag skulle ha fått besked om ifall jag hade fått det jobb jag sökt under kvällen, och jag hade inte hört någonting. Vilket ju innebar att jag inte hade fått det. Så under natten till idag drömde jag att en man ringde från jobbet jag hade sökt. Han sa att det stod mellan mig och en tjej till och att han hade några frågor.

Klockan 11 i förmiddags ringde en man från jobbet jag hade sökt. Han sa att det stod mellan mig och en tjej till och att han hade några frågor...

Det är himla synd att jag inte tror på synskhet och ockulta ting och sånt. Istället är jag en stark anhängare av slumpen och tillfälligheter; därför tänker jag heller inte bli sierska om jag nu får beskedet att jag inte blev den som de valde att ge tjänsten till.

Men det är klart att de kommer välja mig. För ni håller väl tummarna?

2 kommentarer:

Malinka sa...

Jamen det är klart att de kommer att välja dig!

jänet sa...

HÅLLER TUMMARNA!

(caps lock ftw!) men jag ville bara uttrycka att jag håller tummarna jättejättehårt.)

^^