måndag 10 maj 2010

Ett desperat rop på hjälp.

Nu när jag har skrutit om bra betyg i förra inlägget kan jag vara lite ytlig med gott samvete. Därför tänker jag nu fråga: det här med brun utan sol, hur gör man egentligen? Vad använder man? Hur får man in det bra?

Eller, vi börjar från början. Jag har aldrig lyckats få till det här med brun utan sol bra. Aldrig. Men nu ska jag snart åka till Spanien med min pepparkakebruna syster och "jag blir brun så fort jag ser solen"-mamma. Själv är jag blek som en vit säl. Det finns andra likheter med en säl också, men vi fokuserar på färgen nu.

Det jag efterfrågar är alltså: VAD ska jag använda? Vad är bäst? Jag vill ha något billigt och något som gärna ger lite glow. Skimmer. Bruna vackra skimrande ben vill jag ha. För en billig penning.

Och sen då, hur GÖR man för att det ska bli bra? Jag vet att man ska skrubba och peela huden först, men det är ju själva jämnheten jag har problem med. Man ser ju inte var man har smort in och det blir strimmigt och flammigt och orange och bara fult.


Snälla hjälp mig. Om ni någonsin har haft lust att göra någon slags insats för behövande människor så är idag er lyckodag. Dessutom helt gratis! (Varför blir aldrig jag en sån där bloggare som får presenter från sina läsare? Va?)

4 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Dove och L'oreal har body lotion med svagare brun-utan-sol-effekt. I Doves är det dessutom skimmer, men jag tycker l'Oreals ger mest färg.
Billigt och blir varken strimmigt eller orange eftersom det inte är ren brun utan sol.
Jag tycker det är toppen!

Ellen sa...

Jag har Doves hemma, men tycker att antingen blir det inget resultat alls, eller så ser det verkligen onaturligt ut. Det är säkert jag som gör något fel?

Unknown sa...

För en snabb bränna - ACO's Bronzing gel från apoteket. Man blir skitsnygg av det. Det är ju en tunn gel istället för kräm, så det ser inte så påkletat ut. Brukar smeta det i ansiktet och halsen/bröstet istället för underlagskräm.

Anonym sa...

Jag föreslår att du struntar idet. Pepparkakebrun är inte inne längre utan det är den vita lokken som gäller. sola med måtta och bli ljust fint solbränd i stället. För vem vill se ut som en 80-talsskrapa??:-)

Hoppas ni får en toppensemester! AP