lördag 15 maj 2010

Sommarens första dag.

Åh, det är så varmt idag.
Åh, det är så soligt idag.
Åh vad himla jävla härligt att sommaren äntligen har kommit på visit!

Äh men vafan, jag har egentligen ingenting att säga, jag vill bara visa hur långt vi har kommit på vår baksida. Minns ni uteplatsen? Minns ni hur den såg ut? Vi kör en repris:


















Och nu:

















































Vi är inte klara, fönstren ska kittas om och målas och det finns mer jobb att göra.
Men ändå. Skillnaden! Klappa mig på axeln och säg att jag har varit duktig, snälla?
Jag vill ju inte att allt arbete ska ha varit förgäves liksom. Vem bryr sig om ifall jag har det fint hemma ifall någon inte ger mig bekräftelse för det?

Snart oxfilé, potatisgratäng och rödvin. På fina uteplatsen. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

ser ju likadant ut. steppa på.

Jenny sa...

Idag har det pissregnat i Malmö. Inget annat ord beskriver bättre detta förbannade väder. Det verkar vara sol överallt utom här nere i söder där det varit jämngrått, kallt och regnigt. I morgon ser det ut att bli lika kasst. Bitter?? Japp.

Ellen sa...

Anonym - du är medveten om att vi är världens lataste människor och att vår trädgårdsvana är lika med noll? Det här ÄR att steppa upp för oss. :-D

Jenny - åh, stackare! Här har det varit sommar, äntligen!