söndag 9 maj 2010

När vi ändå är inne på ämnet.

Vad mycket bättre TV det fanns på 90-talet. Svensk tv framförallt!
Glappet! Handbok för handlösa. Åh, finns det någon som har sett Sjätte dagen förutom jag, min syster och vår mamma? Ingen annan kommer ihåg Sveriges svar på Twin Peaks förutom vi.

Det var otäckt, konstigt och märkligt. Men så bra.
Någon som minns?

Idag växer kidsen upp med Gossip Girl när vi hade Mitt så kallade liv. Svenska ungdomar får Andra avenyn, vi hade ovan nämnda serier. Vi hade förvisso Tre Kronor, Skilda världar och all annan skit också, men det vägdes liksom upp av det bättre. Typ Bullen!

Eller är jag helt ute och cyklar nu? Finns det bra svensk tv för ungdomar nu?
Men framförallt: någon som minns Sjätte Dagen?!

4 kommentarer:

Leos pappa sa...

varuhuset :D

Ellen sa...

Never seen.

Veronica sa...

Jag såg och gillade Sjätte dagen skarpt.

Ellen sa...

Veronica - men så klart. Du har ju koll på allt som är bra. :-)