måndag 14 juni 2010

Firestarter

Ni har inte kommenterat på länge. Jag vet inte om det beror på att jag är tråkig eller på att ni är lata, men om det är det förra så får jag väl göra något åt det då. Röra om med pinnen i myrstacken så att de jäklarnas små gångar ramlar ihop.

Således följer här nedan den ocensurerade listan på allt jag har stört mig på den senaste tiden. Ta inte så illa upp om ni prickar in en eller flera punkter, det gör jag själv också. Men vad vore livet utan lite självförakt?

- Folk som samlar på de olika glasen från McDonalds
- Skolavslutningar i kyrkan
- Uppklädda små flickor som ser ut som små fotomodeller även i lekparken
- Människor som bara måste fånga varenda liten sekund av sol.
- Människor som tycker att det är lika med döden att ens tänka på att äta på McDonalds.
- Folk som tror att feminism enbart och endast handlar om att undvika rosa till en dotter. I övrigt kan man vara hemmafru, full av kvinnoförakt och helt dum i huvudet, men så länge man undviker klänning är allt all good.
- Jättekortklippta pojkar.
- Människor som kör hela kittet med dop och gudföräldrar till sin bebis, men som inte ens är troende.
- Alldeles för rika människor som tror att alla har lika mycket pengar.
- Folk som går med i idiotiska grupper på facebook och avslöjar att de är idioter.
- Vänsterpartister som överanvänder ordet "kamrater".
- Singoalla med lakritssmak.
- Hanna Fridén
- Allt tjat om prinsessbröllopet, oavsett positivt eller negativt.
- Folk som överdriver sina problem med sina barn.
- Folk som inte inser att de kanske har problem med sina barn.
- Människor som försöker dölja taskigheter bakom dåliga skämt.
- Mygg
- Flugor
- Hål i tänderna
- Människor som bara lägger upp bilder som de har blivit ovanligt snygga på, på facebook.
- Att den här listan kommer se helt mongo ut eftersom radbrytningen hos blogger suger.
- Att vi behöver vattna varje kväll.
- Grannens grushögar som ligger överallt.
- Ogräset mellan stenplattorna
- Att jag inte har kommit i bikiniform i år heller.
- Människor som tror att de är bättre på saker än vad de är. Typ att måla, rida, göra sitt jobb.
- Folk som klär sig alldeles för ungdomligt och naket för sin ålder.
- Människor som hävdar att det är skadligt med förskolan för barn.
- Personer som blandar användandet av "folk" och "människor" och tempus och språkformer hej vilt.

I övrigt har jag haft en underbar helg, har ett par underbara veckor framför mig och är allmänt väldigt väldigt glad. Ba'såatt ni vet.

8 kommentarer:

Lo sa...

Jag går glatt i kommentatorsfällan;) Håller dessutom med om i stort sett allt, förutom skolavslutningar i kyrkan och Hanna Fridén, som jag inte vet vem det är.

Malinka sa...

*pustar ut*

Jag faller inte under några av folk och människor som-kategorierna.

Så då vågar jag skriva en ointressant kommentar.

leos mamma sa...

man ska vara snäll på myror!


;)

Tahira Faye sa...

Veckans citat är helt kart "Vad vore livet utan lite självförakt".

Jag håller med om allt utom "människor som tycker att det är lika med döden...McDonalds" (eftersom det gör jag), Hanna Fridén (eller nja, men just på sistone har jag imponerats av hennes drogpolitiska inlägg) och det om Facebookbilder.

Ellen sa...

Jag gillar ju Hanna Fridén egentligen. Men kanske inte när man läser ikapp flera veckors bloggande. :-)

Hanna Fridén sa...

Om du gillar mig så kanske det är onödigt att skriva med mig i en lista på saker du hatar? Folk hittar när man skriver om dem, hade inte din kommentar här i kommentarsfältet stått med så skulle ju jag tagit för givet att: Jaha, här är en tjej som hatar mig, varför vet jag inte. Och så blir en stund lite sämre i mitt liv och så undrar man varför just denna människa hatar mig, för det stod ju inte. Man glömmer det ju, men man blir ledsen för ett tag. Det ska du veta.

Maiden sa...

Jag får väl kommentera jag åxå då... ;-) Läser din blogg varje dag - har bloglovin så jag får ett mail varje gång du uppdaterar! Supersmidigt!
Helt ok lista, men jag vet inte vem Hanna är - å så är min son just nu väldigt kortklippt så där kan jag inte heller hålla med! :-)

Ellen sa...

Fast Hanna - det står ingenstans att jag hatar dig. Det står att det är saker jag har stört mig på den sista tiden, absolut inget hat.

Sen har jag flera gånger länkat till dig, skrivit om att jag tycker att du är bra osv. vilket gjorde att jag skrev med ditt namn mest som ett "ja, det KAN bli för mycket av det goda!"