onsdag 20 oktober 2010

Aj som fan.

Jag tror att mina ungar är ute efter mig. Inatt vaknade den ena efter den andra av olika anledningar. Någon gång flyttade Noa in till vår säng och sedan tillbringade han resten av natten med att ligga PÅ mig. Ett ben här, en armbåge i ansiktet, en arm där, och hej och hå.

När jag sedan försökte flytta mig, ändra ställning, lägga mig mer bekvämt - då protesterade bebisen och tyckte att nähä du! Det ska du inte alls det. För då tänker jag sparka på dig.

Jag har ont i hela kroppen idag. Som om jag hade varit på ett intensivt träningspass, sprungit ett maraton eller blivit utsatt för thaimassage. Det värker, drar, ömmar.

Den bästa lösningen hade ju varit att ta ett riktigt varmt bad, men jag klarar inte av varma bad. För att det ska ha någon verkan behöver vattnet vara hett, är vattnet hett får jag migränliknande huvudvärk och svimmar nästan. Så nej, det är inte ett alternativ.

Gud, jag är en sån mes.

Inga kommentarer: