torsdag 1 november 2012

Dagens jobb

Idag redigerar jag bilder från Budapestresan. Jag skriver ett resereportage om vår weekend till Icakuriren och då ingår bilder. Jag är ingen fotograf, så det här är det jag varit mest nervös för under hela tiden. När vi var där nere så tog jag ca 20-30 bilder på varje sak jag ville fota, så att något blev bra. Jag svor över att jag inte fick till inställningarna på kameran rätt, jag kämpade med att komma på bra bildkompositioner och jag sitter nu och går igenom bilderna och tänker att ja, jo. Det funkar. Faktiskt.

Det är säkert utmanande och utvecklande att säga ja till något man känner att man inte riktigt hanterar. Det finns säkert en livsläxa någonstans i det. Tacka ja till något som känns läskigt varje dag, eller något liknande.

Men mest tänker jag att jag inte vill begränsa mig när jag ska sälja reportage och då ingår bildmaterial i många jobb. Så jag kämpar på. Det går framåt. Men jag skulle ju inte tacka nej till en fotokurs eller två heller.

                            Széchenyibadet runt klockan halv åtta på kvällen en lördag i slutet av oktober.