söndag 9 oktober 2016

Gnäll och ynk

Okej så jag är väldigt duktig på att tycka synd om mig själv, men de här senaste åren har fan varit piss och skit så jag tycker att jag har rätt att klaga?

Den här hösten skulle jag ju: vila, plugga, rida, spela teater, skriva klart boken = göra saker som jag mår bra av? Gå ut med hund också minsann.

Well jag har i alla fall fått godkänt på första inlämningsuppgiften, men i övrigt går det "sådär". Jag hittar ingen medryttarhäst. Hunden jag skulle vara dagmatte till behöver inte passning längre. Teatern jag började på visade sig vara nån slags blandning av Kvarteret skatan och Klippans karaokecup och jag slutade direkt. Boken? Jag får sån ångest av att jag skriver så dåligt.

Så jag tycker synd om mig själv. Lite extra idag för att jag har börjat bli förkyld och har pms och nån igår tog en så ful bild på mig själv att jag tappade all lust att leva.

Men men, måndag imorgon! Nya tag... eller vad folk som är pepp nu säger.

3 kommentarer:

Carin sa...

Usch vad drygt! Man har alltid rätt att klaga tycker jag, livet är ingen lång skimrande dans på rosor. Ibland är det skit bara, så blir det bättre sen.

4everfine sa...

Eller ny tid ny strid som ärliga människor säger. Kram

Ellen sa...

Hoppas att det där "bättre sen" kommer snart...