Häromdagen var jag i affären och tänkte "unna mig" (detta vidriga uttryck) en tidning av något slag. Jag tittade på inredningstidningar, trädgårdstidningar, smink/hårtidningar, föräldratidningar - men vad jag än tittade på hörde jag en liten röst i huvudet som sa "men varför ska du lägga pengar på sånt där, allt sånt finns ju på bloggar ändå!".
Och så är det ju. Allt finns i bloggvärlden. Skarpa analyser, roliga krönikor, trädgårdsfix, sminktips - ja, allt! Och om det inte finns där så finns det på youtube. Eller på twitter. Eller på facebook.
Jag blir varje dag imponerad av hur mycket kunskap och vetande folk sitter på. Jag hade aldrig fått reda på det om inte de nya och sociala medierna hade funnits.
Å andra sidan hade jag haft mer tid till annat då. För nu vet jag inte riktigt hur jag ska hinna med allt jag vill göra: smarta tweets blandas med snygga sminkinstruktionsvideos; en oändlig mängd bloggar och annat pockar på min uppmärksamhet. Nåja, det är bara att börja. För det blir ju inte mindre med tiden om man säger så.
1 kommentar:
Mm, känns som tidningar börjar få lite stryk på foten. Speciellt de som handlar om att recensera olika saker. Då det oftast finns långa många och bra recensioner av saker att få tag på via Internet på olika bloggar och liknande. Vem vill läsa om nått i en tidning när det recensionen avser kom ut på marknaden för en månad sen.
Skicka en kommentar