söndag 28 september 2014

Denna helgen ändå.

Helt plötsligt står alla stjärnor i rad, eller vad man nu säger. Karma is not a bitch, det är min tur nu, vinden har vänt, plötsligt händer det och så vidare. Med andra ord: jag har haft en episkt bra helg.

Det började redan i torsdags kväll. Ni vet när man ibland vet hur mycket roligt man har framför sig och hur härligt det känns? Det var min torsdagskväll. Och allt blev exakt sådär bra som man faktiskt hoppas att det ska bli också.

Som att Majken hade en kompis över på lekdejt för första gången och jag kom bra överens med mamman. Alltså detta är unheard of. Eller inte riktigt, men inte heller långt ifrån. Och sen på kvällen lagade vi pizza och hade spelkväll och senare började vi vuxna se alla serier som äntligen börjat igen. Tv-serier! Woho! (Jag är lite exalterad, ja.)

Och igår då! Igår! Jag åkte till Uppsala för att min syster hade födelsedags/inflyttningsfest. Herregud vad kul det var. Nästan 30 personer i en tvåa. Massor av roliga människor, snittar och alkohol. En trollkarl som dök upp och gjorde korttrick! (En present från två på festen). Så det allra bästa: en av mina (två) kusiner som jag inte sett på över sex år kom på festen. Jag skrek rakt ut av glädje.





Så gick vi ut och dansade och jag fick tackla jobbiga killar som tog för mycket plats och det var svinkul. Och så gick vi hem och min kusin sov över och vi åt brunch med rester från gårdagen och slappade.

Sen då! När jag kom hem? Barnen blev asaskitaimponerade av mitt korttrick jag lärt mig under helgen plus att Noa fastnade i en bok och inte ville sluta läsa förrän den var slut. Han som inte gillar att läsa själv.

Ni hör ju. Ca bästa helgen ever. Nu ska jag leta weekendresor till mig och Pelle och sen ska jag se min favoritserie som kom med nytt avsnitt nu i helgen. Om jag inte jinxat allt genom att skryta om vilken underbar helg jag har haft och därför måste drabbas av akut magsjuka eller något på grund av lagen om alltings jävlighet osv.

Inga kommentarer: