lördag 20 september 2014

I mitt nästa liv

Ska jag bli antikhandlare. Ha ett litet startkapital, åka runt på auktioner och köpa dödsbon och samla på mig ett riktigt fint sortiment. Sen sälja snordyrt till trendkänsliga innerstadsmänniskor för femdubbla det jag köpte sakerna för. (Som de här stolarna som säljs för 700 kr styck och som jag har en likadan jag köpte för 140 kr på auktion. Eller ett sånt här bord som jag köpte för 250 kr. Eller ett till bord som är nästan identiskt med det här . Jag betalade 120 kr. Ni ser, jag kan börja redan nu.)

Gå där och strosa i affären, dricka lite te. Pyssla med mina fina saker. Ta emot kunder med ett leende och enas om hur vackert det är med gamla ting. Putsa lite teak.

Det låter ju jättemysigt och långt ifrån verkligheten, jag vet. Men just nu är jag lite trött och vill bara drömma mig bort och då låter antikvitetshandlare som ett ytterst lockande yrke.

Det eller supermodell. Har alltid velat visa hur jäkla bra jag är på att smizea.

Inga kommentarer: