onsdag 10 september 2014

Saker jag har köpt

1) Skor! 




Jag lyckades till sist. Köpte dessa som är extra breda vilket passar bra för mina breda fötter. Inga klämda lilltår no more. Dessutom lagom höjd, rätt varma och vattentäta. Dock: de kostade 499 kr vilket är det dyraste jag har köpt till mig själv i klädesväg sen jag började betala mina egna kläder nån gång på högstadiet. 500 jäkla spänn? Får råångest av att betala så mycket för något till mig själv. Allt annat jag äger är liksom köpt på second hand, vintage, halva reapriset och så vidare. Nu får dessa se till att hålla ett tag. 

2) Detta fina hänge/brosch




På auktionen i söndags köpte jag en diverselåda för att jag ville åt en skål. I lådan låg en smyckesask och i asken låg detta fina. Har velat ha ett kaméhalsband ända sen mamma krävde att jag skulle lämna tillbaka det jag hade lånat av henne i något år. Nu har jag ett! Dessutom behövde jag inte få ångest över priset eftersom lådan kostade 20 kr. Win-win! 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men snyggingar till skor! Vart får en tag på dessa?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
I mitt huvud sa...

Då kan man väl slå ihop summorna och slå ut det per sak? Då blir det ju plötsligt billiga skor!!!

Anonym sa...

Jag har hellre färre par skor som har bra kvalitet än en massa olika. Det går nog jämnt ut om man slår ut det. Men för mina knän och min rygg är det stor skillnad.

/emwa

Storfot sa...

Fler breda skor till folket! Var finns dessa?