söndag 22 februari 2015

Denna gårdag, ett liv.






Igår var det matchdag. Och jag var så jäkla nervös innan. Dels för att jag har varit ansvarig för att arrangera, men så klart också för att jag skulle spela. Riktig match. Fullt med domare. Med människor jag aldrig träffat förut (samt så klart mina egna derby gals) i laget. Med PUBLIK för i helvete!

Men alltså det var så kul. Så himla kul. Det var svårt och det var roligt och det var en jämn match och det var så jäkla kul. Vi förlorade till sist med 40 poäng, men det var väldig tight fram till sista minuterna. Och vi var nog gladare över att komma tvåa än det andra laget var över att vinna. 

Och sen då. Sen på kvällen åt vi hamburgare och drack alkohol i olika former och det var tamefan den godaste burgare jag ätit? Okej, det kanske berodde på att jag redan hade hunnit bli onykter och inte hade ätit annat än kexchoklad på hela dagen, men ändå. Så gott. 

Derbyvärlden. Derbytjejer. Jag älskar det hela så himla mycket, ifall det inte framgått.

Och åh, Örebro! Lokalmedia var där och nära 200 personer i publiken - det var helt fullsatt! Och alla hejade fram oss och var så jävla peppiga. Så nöjd.

Och åh, på dansgolvet på kvällen då jag bad DJ:n spela vårt lags ledmotiv, dvs "Bad reputation". Så fint. Så kul. I love the rollerderby. 


Inga kommentarer: