torsdag 5 februari 2015

Hej nya lilla familjemedlemmen.

Jag är ju ett stort fan av Pinterest och hittar ofta nya recept där. På sistone känns det dock som att alla recept börjar eller slutar med frasen "crock pot" och nyfiken som jag är var jag ju tvungen att kolla upp det. Det är alltså en, som det så roligt heter på svenska, "slökokare". En sån som var poppis på 80-talet senast. Men ja, nu står det en och stoltserar i vårt kök. För det verkar ju SÅ smidigt att kunna slänga i mat på dagen och äta det på kvällen? Eller hur? Eller HUR?

I morse slängde vi i ett gäng kycklingfiléer och täckte med bbq-sås vi hade i kylskåpet, sen satte vi på maskinen och gick till jobbet. Ikväll åt vi sen pulled chicken i bröd och det var jävligt gott. Slut på succéhistoria om vår nya familjemedlem.

Nej men ärligt, det är klart att det finns en risk att den, efter den initiala förälskelsen, blir stående. Sånt kan ju hända. Men just nu tänker jag sitta och leta reda på recept som låter svingoda och fantisera om en vardag där maten nästan alltid är klar när man kommer hem på eftermiddagen.

Nån som har en slow cooker av något slag och vill säga att det här var ett jättebra köp av oss? Inga invändningar tack. Har haft en tillräckligt dålig kväll ändå. Förutom middagen då. Mmm...


3 kommentarer:

anagoesbananas. sa...

Jag visste inte ens om såna här saker så nu måste jag googla, det låter intressant! Så jag hejar på och förväntar mig att du skriver ut lite förslag på bra maträtter framöver ;D

Lina sa...

Jag har ingen crockpot än, men är väldIgt sugen på en efter alla Pinterestrecept. Jag ska avvakta din initiala förälskelse och se hur det går för er innan jag skaffar en själv...
En av de saker jag är fascinerad av, men tveksam till är alla dessa recept på varma frukostar som finns, både omeletter och bullar... Kan du inte prova och göra en recension?

Kemie sa...

Jag älskar min slow cooker. Pulled pork är en favorit att laga i den, men jag använder den för hur mycket som helst: potatismos, ärtsoppa, chili con carne, bönor och alla sorters grytor.

Så grattis till den nya familjemedlem!