torsdag 4 december 2014

Kul med avslappnad december

Så ni vet, det är Lucia. Och Noas lucia börjar exakt när Majkens slutar och båda förväntar sig båda föräldrarna på just sitt luciatåg. Och så har Emmy ca 114 konserter hon ska vara med i närmsta veckorna. Luciakonsert med kören. Fyra dagars uppträdanden ihop med svenska kammarorkestern med både dansgruppen och kören. Kvälls- och dagtid. Och jag har nytt jobb och jobbar två halvtidsjobb vilket alla vet blir mer än heltid. Och så ska man baka, pynta, koka, knäcka, städa, handla, fixa och dona.

Och så lägger skolan in "roliga" grejer som att åka skridskor osv, och jag vet att det är bra initiativ men jag orkar bara inte minnas en enda grej till. Vilken dag ska skridskor med? Har vi skridskor ens (nej)? Vem var det som hade matsäck vilken dag?

Det bästa med nytt år är ju inte att det är nytt år egentligen, för det första kvartalet är ju värdelöst och vidrigt ändå. Det bästa är att man liksom får en nollställning. Man kan börja om från början med missade läxor och saker man ligger efter med. Få en nystart. Bli sån där som inbillar sig att man ska komma ihåg vilken unge som ska ha varm choklad när.

Jag älskar december egentligen, det är bara lite svårt att hålla reda på allt nu. Jag kanske har bloggat om det här redan? Jag vet inte, för jag minns inte. Har inte koll på nåt.

Två veckor kvar till jullov. Thank god.

4 kommentarer:

Maria sa...

Och du vill ha en till unge? HAHAHAHA!

presens sa...

Det ska jag svara nästa gång någon frågar mig när nästa unge kommer/varför jag inte vill ha fler barn. "För att jag klarar inte av att hålla reda på skridskor och matsäck åt mer än ett barn."

Anonym sa...

Total igenkänning och då har jag ändå bara två barn. Det är i dessa tider som närhet till mor/farföräldrar vore guld så att man kan dela med sig av "härligheten" av sjungande, spelande och dansade barn.
Och där med skriskor. Morr. Blir så upprörd över att man självklart ska skaffa skridskor till barn som ska åka tre gånger på gympan och dessutom glömmer skridskorna hemma 2 av de 3 gångerna.
Jag är ju jätteför knytis och fika för barn och föräldrar både för lag och klassen men man borde ju planera in sånt till början av terminen istället fast det lyckas man ju aldrig med....
/L

Ellen sa...

ALltså jag vill INTE ha fler barn. Men en liten bebis som är lite gullig ett litet tag bara. Men inga fler ungar.