tisdag 5 maj 2015

He he ha ha ho ho <--- nervöst skratt.

Så jag har antagligen gått och blivit med gymkort på riktigt proffsgym. Ni vet, inte friskis och svettis eller lite trötta maskiner i källaren på jobbet - ett riktigt gym. Där folk som tuggar alger och shottar proteiner går och bygger muskler.

Ett sånt ställe som man måste googla maskinerna för att förstå sig på dem. Och ja, jag vet att kan få en genomgång och att folk generellt är snälla. Men det spelar ändå ingen roll för jag kommer ändå vara en otränad småbarnsmorsa som kommer och går runt bland fitnessmänniskor som gillar chiafrön mer än sex. Såna som liksom instagrammar sjuttiofyra bilder från gymmet som att maskinerna ser roligare ut i ett jävla filter? Ska jag bli en sån? (Nej.)

Vad jag skulle behöva: en jävla PT som står och skriker typ "du orkar fem till* innan du får sluta, annars tvingar jag dig att göra om allt" och så kan jag gråta lite men bita ihop och helt plötsligt blir det ett cheesy träningsmontage från en 80-talsfilm och sen vet jag inte vad som händer, men antagligen att jag går hem och äter chips? Låter rimligt.

Jag vill träna lite för att jag har så himla dålig rygg- och bålstyrka pga har fött barn på sammanlagt nästan 15 kg. Det är rätt mycket. Ta 15 mjölkpaket i en kundkorg och försök föda ut den kundkorgen liksom. Inte så jävla kul va? Klart man måste träna upp sig efter det. Om man spelar rollerderby och vill skaffa sån där CORESTRENGTH som chiafrönsälskare pratar om.

Jag hatar verkligen chiafrön. Har aldrig smakat, men det känns som att det borde vara lite som en blandning mellan sperma och gröt, blandat med kanel. Och det fattar ju vem som helst att det är orimligt.


3 kommentarer:

Alex sa...

För fan att du inte bor i Gbg. Jag hade lätt vart din träningspal.

Just nu är min egen träning lite på is dessutom pga fogar och gravid och tröttma. Grejen är ju att efter humpen så är det gött att gymma! Och räds inte skivstången! Så kul, särskilt som att en som n00b har en rätt brant utvecklingskurva.

Och chips, sjukt bra gains ändå <3

Kerstin sa...

Haha, blandning mellan sperma och gröt :-D Ungefär så. Fast det smakar godare :-) Och om du tänker göra chiapudding kan man göra den lite fastare så blir det bra. Väldigt mättande iaf när man som jag kör 5:2.

Lycka till med träningen!

Malinka sa...

Gå på förmiddagen eller strax efter lunch. Då är det bara pensionärer där. Värsta tiden är "innan jobbet"-morgon och efter "normal" arbetstid.

Folk som tränar på riktigt och instragrammar bryr sig inte om dig. Folk som instagrammar mer än tränar bryr sig bara om dig för att de vill att du ska tycka de är coola. Det gör du inte, så dem kan du bara garva åt.