söndag 3 maj 2015

So what's up då?

Det är för kallt fastän det är maj. Det är så vackert ute och det är skirt och grönskande men det är kallt. Jag vill inte ha sommarvärme, jag gillar inte att svettas, men jag är trött på att huttra och att vara kall.

Igår spelade vi match i Karlstad. Och jag har inte kunnat träna på ca två månader på grund av skador och sjukdomar och utslitna benhinnor så jag trodde inte att jag skulle orka någonting. Men jag orkade och jag är så nöjd och sen gick jag ut med laget och drack vin på kvällen och nu är jag bakis ensam hemma med barnen och får bara skylla mig själv.

Det är så mycket jag behöver göra. Städa, till exempel. Har börjat jobba heltid nu i några veckor på grund av extrem arbetsbelastning och hemmet förfaller när jag inte är hemmafru på halvtid. Det är så mycket jag vill göra. Träna på gym till exempel. Vill ha en jävla PT som står och skriker på mig och får mig att kämpa tills jag gråter. Det är så mycket jag måste göra. Som att få saker gjorda som jag inte orkar med och som att se till att vi håller ut till semestern.

Maj är en så fin månad, men det är också en jävla månad till att vara jobbig.

Nu tänker jag strunta i att städa upp i kaoset eller sortera undan tvättberget eller ens resa mig från soffan. Jag tänker istället ta en tupplur. För det är jag värd, bestämde jag precis.

1 kommentar:

ullrika sa...

Det är en rent bedrövligt kylig maj såhär långt om du frågar mig. Å jag bor på ett helt annat, mycket mer söderutliggande ställe än dig om jag fattat saken rätt. Hoppas det blir varmare än såhär, snart. Fast sommarvärme behöver jag inte ha förrän om en månad ungefär!