fredag 14 maj 2010

Öhhhh. Öööööh?

Man säger ju att trädgårdsarbete är meditativt, att man rensar huvudet på tankar. Nå, det stämmer. I dagarna tre har jag nu arbetat i trädgården: jag har burit skräp, jag har lyft upp tunga betongplattor, jag har skottat grus, jag har kört skottkärra och jag vet inte allt jag har gjort. Aldrig någonsin har huvudet varit så tomt och stilla. Inga tankar, inga idéer. Bara rent kroppsarbete, ren energi och ren styrka. Inga tankar.

Och plötsligt fick kroppsbyggares mentala nivå en förklaring.
Fast å andra sidan, nej det stämmer inte.
Något måste ju ha varit fel i huvudet från början, varför ger man sig annars på att försöka se ut som en Belgian Blue?

2 kommentarer:

Danitra sa...

Det är därför jag alltid haft en fäbless för "hjärndöda" arbeten som städare eller servitris. Hjärnan är "tom" och utvilad!

Unknown sa...

Det är rätt jobbigt att se ut som en Belgian Blue, eller i mitt fall, en rabiat truckerflata (ooops). Men det är konsekvenserna av kroppsarbete...