måndag 3 maj 2010

Skärpning!

Näe, det här duger ju inte. När jag äntligen hade fått upp lite bloggfart, när jag äntligen hade fått lite läsare - ja då går jag och tappar precis all inspiration. All! Man får inte blogga om sin trädgård hur mycket som helst på en blogg som inte handlar om trädgårdar, det fattar ju till och med jag. Inte heller kan jag falla tillbaka på "saker jag älskar att hata", för jag är alldeles för fysiskt trött och lycklig för att orka hata på småsaker, och det jag verkligen verkligen hatar kan jag faktiskt inte blogga om.

Det känns som att det här är ungefär det 47:e inlägget om hur lite inspiration jag har. Jag har gått från att blogga till att metablogga, snart kommer jag bara twittra och se till att det hamnar här på bloggen. Eller så kopplar jag ihop facebook med twitter och bloggen, och snart är allt ni kommer få läsa följande:

Ellen har nyplanterade äppelträd samt ett litet prydnadskörsbärsträd. Vita och rosa blommor skall förgylla mina vårar.

Ellen porrsurfar resor till Gambia. Mitt hjärta kommer krossas om vi inte kommer iväg.

Ellen har ett helt slagfält i trädgården. Rivning av stallet pågår.

Ellen tänker tillbringa eftermiddagen och kvällen med att mysa med barnen framför en film. Vad för kvällsmat passar bra att äta i sängen?
  
Ellen vill se ut precis som Elsa Billgren. Man får väl önska?



 -----

Ja det var dagens facebookuppdateringar, suck on that fru "jag uppdaterar bara när det är något viktigt, sist jag uppdaterade min status på facebook var när jag födde mitt barn för ett år sedan" i den här FL-tråden.


Äh vafan, en snygg avslutning på ett blogginlägg, who needs 'em?

1 kommentar:

presens sa...

Haha! Om du har dåligt med inspiration kan du alltid hitta något på FL! Har du förresten sett tråden om tjejen som vägrade köpa dockor till sin son? Det är ju flickleksaker, och pojkar som leker med flickleksaker blir gnälliga som barn och bögar som vuxna.