måndag 9 januari 2012

Jullovets sista dag...



























Ja, men ni ser väl? Idag var vi hurtbullar.

Inte bara gick vi en backig promenad på 2.5 kilometer, vi grillade korv! Och gjorde pinnbröd! Jag dör lite av präktighet här nu. (Och pinnbröden, det lilla jag åt eftersom jag inte äter kolhydrater just nu, var till och med goda. Jag vet, helt otroligt!)

Tycker ni förresten att Majken ser lite stor ut för sin vagn? Det tycker jag också, kan jag ju säga. Men eftersom folk i Örebro tydligen inte använder retrovagnar, så finns det heller inga sådana till salu och hon får inte byta vagn. För jag vill inte köpa en "på distans" eftersom jag vill kunna klämma och känna själv. Dessutom blir det alltid svindyrt med frakt och sånt.

Retrovagnar och våningssängar säljs tydligen väldigt sällan häromkring. Däremot säljs det väldigt många loftsängar, vad nu det ska vara bra för?

Nu är det bolibompa och kanske en tallrik fil innan de ska lägga sig och jag ÄNTLIGEN kan säga att jullovet är slut. Dessutom är det sista avsnittet av Pakten ikväll. Har ni sett Pakten, på barnkanalen? En dansk julkalender som faktiskt är riktigt bra, förutom att precis alla, förutom en enda liten tomte och den onda ishäxan, är komplett dumma i huvudet. Det brukar vi sitta och störa oss på, jag och Noa. Och möjligtvis svära lite över. Men ändå, vi hejar ju på de snälla. De kan ju inte rå för att de har maximal otur när de tänker.



Inga kommentarer: