söndag 29 januari 2012

Veckans meny.

Måndag: Laxburgare med aioli och rödlök
Tisdag: Kyckling Garam Masala (för det blev aldrig av att vi åt det i veckan som gick).
Onsdag: Spagetti med linssås.
Torsdag: Tomatsoppa med ris och fetaost.
Fredag: Tacos
Lördag: Kycklingfilé fylld med pepparost, pommes frites och sås till.
Söndag: Lasagne med squash istället för pasta.

Jag älskar middagar men hatar luncher. Lunch är typ djävulens påfund tror jag, näst efter strumpbyxor som hasar ner i grenen då. Nu när jag är hemma med Majken/jobbar hemifrån är det ännu svårare med luncher. Eller rättare sagt, det VAR svårare med luncher. Nu har jag insett att jag gillar inte lunch, så jag skiter i det. I alla fall i lagad sådan. Istället äter jag två tunnbrödsmackor med salami (för att tunnbrödsmackor är typ det godaste någonsin) och är nöjd med det.

Lite måste man göra det enkelt för sig. Det är svårt nog att komma på god mat en gång om dagen.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag vet, helgluncher är urjobbiga. Förhoppningsvis har man ju då rester från kvällen innan eller nåt annat som går snabbt men annars känns det ju bara som att man ska hitta på vad man ska äta nästa gång så fort man ätit upp på tallriken. Och jag är en sån där hungrig typ som helst vill ha lagad mat två gånger per dag :D

ak sa...

Vad är det för linssås?

Ellen sa...

ak - alltså, köttfärssås fast med röda linser istället för köttfärs. I övrigt samma sak.