måndag 30 januari 2012

Men vad fan!

Idag alltså. Inte min bästa dag.

Redan innan frukost hann jag skrika på barnen, komma för sent med Noa till skolan, plocka upp små glasbitar ur mattan och sticka mig på en av de små glasbitarna. Inte för att vi brukar hälla glas i mattan, men eftersom det är en sån dag som det är idag råkade Majken välta ner ett glas. Som självklart gick sönder.

Och då säger ju hurtiga och positiva människor såhär: att om det börjar så dåligt så kan det bara bli bättre. Ja men det låter väl bra? Men nej.

För sedan när jag (äntligen!) skulle sätta mig och börja översätta de första kapitlena i boken jag just nu ska översätta, då fungerar inte arbetsdatorns tangentbord. Den här datorn, den bärbara, har uppenbarligen ett fungerande tangentbord. Men har jag word på den här datorn tror ni? Nej, det har jag så klart inte.

Jag är sur och arg och gnällig just nu. För det är så svårt att ställa om. Ja, jag kan ringa runt lite istället. Men om man har ställt in sig på en sak är det inte bara att ställa om. Inte för mig i alla fall.

Dessutom är det kallt och jävligt och jag eldar som en galning men det blir ändå inte varmt.


























Ser ni hur arg och bitter jag ser ut? Notera rynkorna kring den ihopknipna munnen. Sur!
Jag vill ha godis.

5 kommentarer:

JsN sa...

<3

Anonym sa...

Men du är jävligt snygg för att vara så sur :)

Lo sa...

Sur om munnen, men vackert glitter i ögonen!

Ellen sa...

Himla bra försök att muntra upp mig. :-)

ullrika sa...

Nä precis så är det. De blir inte bättre. De blir sämre. Men sen kommer det en ny dag! DET är tur iaf!