söndag 11 mars 2012

Böcker, bad och bränna.

Min mamma berättade idag att hon har tänkt ta en sista minuten framåt sommaren för att verkligen få vila upp sig efter en stressig jobbvår. Och jag kände att jag dog lite där och då, för det lät så makalöst skönt. Att bara vara, inte uppleva.

Alltså, när jag reser vill jag oftast uppleva resmålet och känna på den inhemska kulturen och gå på museum eller besöka fina ruiner eller vad som nu finns i landet. Åka flera mil på en hyrd moped för att verkligen uppleva landskapet.

Men ibland (dvs just nu) låter den semester mamma pratar om makalöst skön. Bara böcker, sol och värme. Bara vila.

Skulle kunna gnaga av min högerarm för en tid med sol, värme, god mat och bad just nu.

5 kommentarer:

presens sa...

Åh, vi åkte på en sån förra sommaren. Efter ett ganska struligt år satte vi oss på ett klimatvidrigt plan och åkte till en diktatur där vi inte lämnade hotellkomplexet. Fullständigt vidrigt, egentligen, och ändå så fantastiskt. #ego

Bajsy sa...

Bokade en sån sista minuten redan för nån månad sen. Vi var ju förra året i början på juni och det satte liksom tonen för hela sommaren.

Anonym sa...

Klart att man bokar sina sista minuten resor för "nån månad sen", inga konstigheter!

Anna A sa...

Anonym: Och kort efter bokningen åkte de.

Anonym sa...

Nja, nu efterhandskonstruerar du ÅT signaturen "Bajsy"..... Vilket iofs är väldigt fint gjort av dig.