söndag 17 januari 2010

I framtiden...

När man inte är helt nöjd med nutiden så kan man drömma lite om framtiden. Vissa kallar det att "inte leva i nuet", well fuck them.

I framtiden ska jag bo utomlands. Kanske i England året runt? Det är så mycket skitsnack om England, att vädret är dåligt (sant), att maten är dålig (sant om man tänker på det inhemska köket, men falskt om man tänker på all annan mat) och att det är ett trist land. Jag vet inte jag, jag älskar England. Jag älskar den gröna landsbygden, språket, affärerna, att det är billigt att gå ut och äta eller att gå på bio, att det finns sånt stort utbud av hämtmat, många roliga tv-kanaler, att det är Jane Austen-country och en hel mängd till saker. Dessutom blir man automatiskt en av de snyggaste i landet, eftersom engelska kvinnor är... well... rätt ordentligt fula.

I framtiden ska jag bo utomlands. Kanske i Spanien eller Frankrike över vinterhalvåret bara? Slippa den kalla vintern, slippa skrapa rutorna. Äta ostar, skriva romaner (eller barnböcker, vilket verkar ligga mer för mig) och dricka vin. Få besök av vänner som vill bort från det kalla Sverige.

I framtiden ska jag bo utomlands. Herregud vad jag vill bo utomlands. Om 15-20 år. Då!

( I nutiden vill jag också en mängd saker. Som att få ett drömjobb. Någon som har ett på lager? Inte? Nej, men då förstår ni kanske varför jag hellre tänker på framtiden.)

8 kommentarer:

Danitra sa...

I framtiden ska jag bo i Skottland så då är vi ändå inte så långt ifrån varandra.

ak sa...

Jag älskar England! Vem säger att det är trist?

Ellen sa...

annaklara- folk som inte har någon smak helt enkelt!

ak sa...

Jag måste säga det igen: jag älskar England. Så jävla djupt och mycket.

Ellen sa...

Flyttar du med mig dit då?

ak sa...

Ja. Men först Örebro!

Ellen sa...

Åh, din teaser! Du bara pratar om det hela tiden. Men är ni här än eller?

ak sa...

Haha! Ja alltså, eller hur menar du? Vi ska åka nån helg framöver, men sen är vi ju någonstans mittemellan fantasi och planering kring och av en flytt från Sthlm.

Kollade hemnet så sent som idag, haha. Fast lite kommer det ju att dröja.