fredag 15 januari 2010

Lycka till. Not.

Jag skulle vilja skriva något roligt och putslustigt idag. Jag har inte varit rolig på jättelänge, jag är bara arg och gnällig och irriterad och använder ordet "idiot" långt över min tilldelade kvot. Hey, det rimmade. Det kanske var kul? Nej.

Men jag kan inte vara rolig, för jag är arg igen. I lokaltidningen idag kan vi läsa om hur tre män som dömts till fängelsestraff för våldtäkt på två unga kvinnor har överklagat sina domar. Jag citerar:

"De fälldes för att ha köpt sex av två flickor som är 13 och 17 år gamla. När övergreppen började hösten 2008 var de bara 12 respektive 16 år. I sina överklaganden hävdar trion liksom tidigare att flickorna utgav sig för att vara äldre än vad de var. Här beskrivs också hur sexuellt erfarna flickorna var och att de var mycket drivande. "

Oh, and by the way. Männen var 51, 47 och 38 år gamla.

Jag undrar lite hur männen kom fram till att den bästa försvarspunkten skulle vara att de inte fattade att tjejerna var för unga, för att de utgav sig för att vara äldre än vad de var? Är man 51 och har sex med en tolvåring finns det inget jävla "men hon sa att hon var 18". Det håller inte. Alls.

Dessutom undrar man ju lite hur de tänkte angående sexuell erfarenhet och driv? Typ "Ja, visserligen var hon tolv år, dvs lika gammal som min yngsta dotter, men alltså - man märkte ju att den här tjejen hade varit med om lite. Jag skulle ju inte ligga med vilken tolvåring som helst, vad tror ni? Nej nej, jag satsar på lyxprostituerade tolvåringar som har lite skills, färdigheter och driv!"

Vi kan väl avsluta med ett till citat:

"Trion hade sex med flickorna på offentliga toaletter, rastplatser, i bilar med mera /.../"

1 kommentar:

Veronica sa...

Ja fy f-n rent ut sagt. Och hur tar man hand om tjejerna efter något sånt?