söndag 13 mars 2011

Apropå lätt förståndshandikappad.

Vi har inget kakel kvar i vårt kök. Det är sånt man kan ägna sig åt nämligen om man är trött på att gå och vänta på att föda barn: knacka kakel, spackla och slipa och måla gipsvägg.

Nu kan jag ju känna att ifall någon vill kasta hit ett pris för att inte vara den vassaste kniven i lådan så kan jag acceptera det utan invändningar. Det finns liksom lite begränsningar för vad en ytterst höggravid kropp klarar av. Vilket ju de flesta kan räkna ut med en lilltå. Å andra sidan har matte aldrig varit min starka sida; tydligen inte konsekvensanalys heller.

Hur fult kök hade man förresten innan om det är snyggare med rå gipsvägg än med hyllor och kakel? 

1 kommentar:

Rockabillan sa...

Jag kaklade köket i vår gamla lägenhet när jag var i v.38...det var bara lite svårt att nå in över diskbänken! ;-)

Nåt ska man ju sysselsätta sig med!