söndag 1 juli 2012

Orkar inte ens skämta om Tyra.

Tog bilder på håret för att visa er. För att vältra mig i hur synd det är om mig. Ja, ni fattar.



Ja, men ni ser ju problemet. Färgat i botten och lugg, inget alls i längderna i princip. Yay mig.
Dessutom: ofta det inte är vrålpinsamt att ta bilder på sig själv såhär? Helt avslappnat med en hand i håret för att jag inte ska känna mig helt jävla awkward.

Nu ska jag iväg för att se på fotboll och förhoppningsvis äta musslor med min mamma. Först ska jag bara byta klänning och så kanske försöka hitta en frisör som har öppet på en söndagskväll och vill göra något åt siutationen med min miserabla snedlugg.

Hur GÖR folk som fotar såna här bilder till sin blogg varje dag? Har de noll förmåga att tycka att saker är pinsamma? Eller så kanske de är lite mer fotogenique bara. Vi skyller på det.

8 kommentarer:

Burgschki sa...

äh det där var ju inget farligt, tyckte det var rätt snyggt. är du inte nöjd så tona över med kopparbrunt eller ngt.

själv ville jag bli asblond i vintras, blev ljusbrun och sen gulblond och sen grönhårig. det var ett jävla trauma.

Anonym sa...

sry, nu bara måste jag kommentera, tänker på samma sak varje månad. :-D Datum skrivs: "Söndagen den 1 juli". OM NÅGOT möjligen "1:a", men definitivt inte "1:e". Puh!

Ellen sa...

Ja, DET är iaf inte mitt fel! :-)

Jag är nöjd med nyanserna, båda två, men vill gärna ha EN färg i håret.

Tahira Faye sa...

Men förste anonym där - det är ju inte Ellen som bestämmer hur Blogger skriver sina datum?

Lady Dahmer sa...

anonym - DÖ

Ellen - jagvet att jag lät dryg tidigare, men jag menade att jag inte orkar lyssna på det här utan att lägga mig i. Jag kan henna. (duh)

Nåt fel har du gjort.
- Instruktionerna, vad stod det?
- Vilket märke valde du? (detta har betydelse. olika kvalitet osv)
- hade du balsam i sen tidigare? (spelar också roll eftersom att henna rinner av håret om man har silikoner i balsamet. alltså det fäster inte som det ska)
- Hur länge satt det i? (ju längre desto bättre)
- blandade du hennan med varmt eller kallt vatten (varmt förstör hennan oavsett vad instruktionerna säger) ?
- lät du hennan stå och mogna ett dygn? (bättre färgsläpp från hennapulvret)
- hade du i nåt annat än vatten i blandningen? (rekommenderar lite lite balsam UTAN silikono för lättare hantering)

Tycker att färgen ser bra ut upptill. Problemet med att försöka lägga på MER färg är att det då blir MER pigment på strået och då mörkare/djupare. Det du skulle kunna göra är att lägga i på längderna - låta det sitta i en timme och sen dra i lite i övriga hår och l¨åta det sitta en stund till.

LisaM sa...

Nej jag fattar inte, det är ju jättefint!

Anonym sa...

ah, jag tänkte att man kanske kunde ställa in hur den visar datum själv. My bad. Och andra anonym, vafan. Säg det till nån som är fet, som jag, istället. Eller nä förresten, säg inte ett skit.

Ellen sa...

LD - jag hade först herbiques, men har nu body art henna som jag köpte från grön gåva. Problemet är att mina längder ju är kraftigt blonderade från början, kanske har de inte förmåga att suga åt sig färgen? Jag har inte låtit färgen sitta i så länge, för jag vill verkligen verkligen inte få för mörkt eller skrikigt rött. Men visst får jag köra en gång till, och då bara i längderna och se hur det blir.