måndag 16 november 2015

Nu till ytligheter!

(Jag har valt att inte skriva om när hemska saker händer, för de blir inte mindre hemska av att jag säger mina obetydliga åsikter om dem här.)

Åh hjälp, två långa inlägg på rad? Bäst att vi lättar upp lite. Jag ska välja tapeter till vårt vardagsrum och jag vill frångå vitt på en av väggarna. Ja, jag vet, det är superute med fondägg och blaha blaha men nu är det så att jag inte vill ha mönstrade tapeter i hela vardagsrummet, men jag ÄLSKAR ju tapeter ändå. Så får jag en chans att tapetsera en hörna med nåt fint så vill jag ju göra det.

Vet ni vad jag vill ha? Jag vill ha detta: en Monettapet. Jag FÖRSTÅR inte att det ska vara så omöjligt att få till? Hade jag bara fått tillgång till ett riktigt högupplöst foto hade det väl gått att beställa någon fototapet, men nu finns det inte vad jag vet.

Tänk själva att ha en målning av Monet på väggen. Som tapet? Jag ryser i hela kroppen när jag tänker på hur fint det skulle vara. Tyvärr som sagt är det inte på tapeten (höhö) så jag får väl leta vidare efter annat då. (Uppdatering efter två sekunders googling: DET FINNS!! OMG JAG VILL HA DETTA SÅ MYCKET JAG DÖR!) (Uppdatering efter nån minuts googling till: det är svindyrt. Nån gång i ett rikare liv kanske. Så vi återgår till att leta vanliga tapeter då)

Tänker mig: dovt, grå/blåskalor, naturmaterial, sten ELLER så väldigt färgglatt (typ tapeten Happy från Eco som vi har i Majkens rum) och storblommigt eller galet. Nåt sånt.

Har ni några tips? Gärna inte galet dyrt heller tack.

Och apropå ytligt så var jag på fest i helgen. Temafest Marie Antoinette. Det var en jättetrevlig fest och allt var vackert och alla var så snygga, men största behållningen av kvällen var ändå att jag lyckades med min frisyr? Jag gör liksom ALDRIG det?? Att fixa frisyrer är det svåraste jag vet och ändå så gick det jättelätt och blev precis som jag tänkt mig?

Coolt.

Klart ni får bildbevis:




6 kommentarer:

Amanda sa...

Snygg!
Tapet: Busenkelt

http://4-id-shop.co.uk/wp-content/uploads/oldimages/anna-french-wild-flora-bird-in-the-bush-roomset.jpg

/nina sa...

jag köpte en bild på en stenig strand från mr perswall. Den verkar inte finnas kvar, men är precis det du säger, blå, dov, stenar, lite vatten.Googla bilder och beställ en egen!

Pippigull sa...

INte exakt vad du frågade om men ändå så älskar jag den här tapeten
http://www.tapeter-tyger.se/midbec/boutique/60116.htm
lite brons och brun-murriga färger (finns i andra färgställningar också)...

M sa...

Alt. 1)
Åk till Musée de l'Orangerie i Paris och ta egna högupplösta bilder i Nymphéas-rummet (bit för bit och mergea till panorama i tex photoshop), printa sedan din tapet

https://www.youtube.com/watch?v=340GYgFLLes

http://www.musee-orangerie.fr/fr/article/visite-virtuelle-des-nympheas

Alt. 2)
Billigare och coolare: ge barnen ett par feta penslar var, färger i impressionistskala (smutsrosa, grålila, gräddvit etc) och låt dem dutta på väggen - visa oss resultatet!
(Om du är orolig för att fondtapetväggen är otrendig är jag säker på att denna lösning är evigt avant-garde!)

Tudorienne sa...

Snygging!

Den eco happy finns ju också i blått. Kanske kan vara något?

Tudorienne sa...

http://www.stuvbutiken.com/produkter/tapet/eco-wallpaper/eco-happy/eco-happy-3851.html

http://www.stuvbutiken.com/produkter/tapet/eco-wallpaper/eco-happy/eco-happy-3851-1.html

Älskar eco happy!