måndag 27 november 2017

Hashtag livet

Jag blev såklart förkyld när vi kom hem. Vi är det allihopa. Sen backade jag in i en bil och funderade ett tag på att försöka skita i det, men ville inte riskera att åka dit för smitning så jag ringde upp ägaren och så HADE HAN INTE ENS MÄRKT DET! Nu jävlar måste detta hamna på mitt pluskonto för karma om det ska vara värt det.

Jag tror det blir minus på karmakontot bara för den där tanken.

Den här veckan då. Insåg att jag ligger långt som fan efter i plugget. Redan. Tenta nästa torsdag, och jag som tyckte att vi precis kommit igång? Ack så jag lyckas lura mig själv. Jag fuskköpte hyacinter på hemköp förra veckan. Alltså inte fuskköpte som i att jag snattade, men jag köpte dem för tidigt. Och vet ni vad? Bara därför ser det ut som att de aldrig kommer vilja slå ut? How's that for karma?

(Jag känner mig nu nödgad att tala om att jag inte tror på karma)

Annars då? Snor och förkylning och regn regn regn, men vet ni vad som är bra?
Nej, inte jag heller.

Nu ska jag se på vår tid är nu, men jag kan ju inte vara ensam om att tycka att det gick från "mysigt kostymdrama" till "days of our lives-nivå på intrigerna" ganska jävla fort? Är ej helt såld. Men vem fan skulle vilja köpa mig ändå?


Inga kommentarer: