söndag 1 maj 2011

991

Alla sover förutom jag och Majken. Det är konstigt det där, att bebisar inte alls fattar att familjen varit på fest kvällen innan och därför behöver sova längre dagen efter. De andra ungarna förstår ju det och sover så sött. Det kan förvisso ha något att göra med att de inte somnade förrän klockan halv tolv igår natt, i cykelkärran på väg hem. Det kan det ju.

Jag har skrivit 990 inlägg på den här bloggen. Det innebär att nummer 1000 närmar sig med stormsteg och jag känner att jag borde göra något vettigt av det. (Alla som lägger alldeles för mycket kärlek och energi på sin blogg räcker upp en hand.) Ja men typ skriva ett inlägg som likom förmedlar någon slags röd tråd. Eller om behandlar de mest förekommande ämnena i de andra inläggen.

Men nu har jag lite svårt att få ihop det. För hur skriver man ETT inlägg som handlar om teveserier, trädgårdsarbete, feminism, mina ungar, vinterdepression, melodifestivalen, Malin Wollin och vikt? Samtidigt som det ska vara argt, småroligt, ytligt, fördömande, djupt och putslustigt.

Det är en utmaning, y'all. (Det låter så coolt att slänga sig med lite slang ibland. Någon gång i livet måste jag få chansen att säga "holla" till någon. Och det kommer inte alls vara pinsamt. Inte alls.)

Nu ska jag ta upp Majken från babygymmet. Hon får ligga nog ensam när jag försöker göra något vettigt på huset. (Lyckas aldrig dock.) Alltså, barn till folk som har köpt riktiga renoveringsobjekt, de lär ju bli som de där barnhemsbarnen som aldrig fick någon vuxenkontakt. Sad.

4 kommentarer:

Jonna sa...

Jag missade att uppmärksamma när jag skrev mitt hundrade och femhundrade inlägg, och jag kommer garanterat missa det tusende också. Precis som jag alltid kommer ihåg en vecka innan att folk ska till att fyllea år, men aldrig på rätt dag.

Ps. Om man inte köper ett renoveringsobjekt så blir man kändisbloggare eller så börjar med scrap booking eller något annat som gör att ungen ändå får ligga ensam och fäkta i babygymmet.

Sofi sa...

Men.. bärsjal/sele med bebis på ryggen=kontakt samtidigt som man kan uträtta vettiga saker :D

Ellen sa...

Sofi - nja, inte om sakerna man ska göra typ är "klättra på stege och skrapa färg". ;-)

presens sa...

Sjal + skruvdragare = jättebra.
Sjal + spackel = helt okej.
Sjal + slipning = inte okej.
Bebis + bilmaskin = inte bra alls.

Det är tur att ungen här har två föräldrar som kan turas om, annars hade det blivit en torftig uppväxt.