måndag 30 maj 2011

Jag ser domen i dina ögon.

Att dansa en hel natt i högklackade skor efter att ha gått i plattskor i över ett år ger en hemsk träningsvärk.

Men jag var väldigt snygg under tiden. För att vara jag. Om jag får säga det själv.


(Så jävla smart av mig att ta en skitsuddig bild som bevis. Ni bara: "Vill invända men kan inte, för bilden är så suddig att vi inte kan se ett skit". Å andra sidan var väl alkoholnivån så pass hög vid tidpunkten för den här bilden att jag faktiskt såg ut såhär för de som var närvarande.)

Att gå på fest i Uppsala är förresten väldigt annorlunda mot att göra det i Örebro. Förutom alla studentikosa sånger så var det ju unga, snygga människor överallt. En lördagskväll i Örebro ser man främst medelålders män/ way to lättklädda fjortisar som raglar fram på gatorna. I Uppsala är det uppklädda unga och snygga människor. Och jag.

Dessutom: jag gick och lade mig klockan halv fem. Halv fem! I vanliga fall brukar jag ligga och be Majken somna om vid den tiden. I lördags bara: knallade hem i regnet i den ljusa sommarmorgonen. Det var typ som en Håkan Hellström-sång.

/Väldigt nöjd med första utekvällen på mycket länge

2 kommentarer:

Lisa sa...

Åh, vad härligt det låter! Jag vill också festa i Uppsala! :-D

Anonym sa...

jag vill inte vara elak på något sätt, men du säger att du är väldigt bra på att skriva, och det tror jag på, men det är lite FÖR många "bara" för att man ska orka läsa det. Även om det är en slängigt skriven blogg, kan det bli för mycket, i mitt tycke.