fredag 27 maj 2011

Guilty pleasure

Har ni någon skiva som ni verkligen tycker är bra fast ni inte borde tycka det? Och då menar jag inte att alltid spela carola på alla fester, eller att kunna texten till the ketchup song utantill. Inte såna fyllefestnostalgigrejer (!) från ens uppväxt, utan skivor som ni faktiskt tycker är bra. På riktigt. I nyktert tillstånd.


Jag har en. Dessutom tyckte jag att Glenmark var snygg. När jag var 10 år och han var 41. Rätt weird såhär i efterhand kan jag känna.

2 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Massor.
Niklas Strömstedts gamla från -89 och en Julio Iglesias från typ året efter. På riktigt. :-)

Agge sa...

Brainpools Painkiller. Det var inte riktigt rumsrent att gilla Janne Kask när jag var tonåring och det är det fortfarande inte. Men jag gillar Brainpool för mycket för att kunna låtsas vara cool.