fredag 16 november 2012

16/11 2012

Dagen då min femåring skaffade twitter.














Följ henne om ni vill läsa djupheter som "mamma erknep" eller vad vi ska äta till middag. Helt sjukt säkerligen med en femåring med twitter, men jag tänker att det är bättre att hon tränar på att skriva där bara de som vill behöver läsa hennes funderingar, än att hon lånar min twitter och min facebook.

Idag är också dagen då jag vaknade med migränliknande huvudvärk som precis har lagt sig någorlunda. Jag har badat lavendelbad med kallt omslag på pannan och gurkor på ögonlocken, jag har överdoserat medicin, jag har inhalerat choklad och injicerat cola, jag har stapplat ut på promenad och jag har försökt tänka positiva tankar så att huvudvärken ska försvinna. Nu verkar den vara under kontroll och jag hoppas den inte kommer tillbaka för jag har ingen lust att tillbringa helgen i soffan helt däckad av smärta.

I ett försök att vila tog jag upp någon gammal bok som legat här hemma hur länge som helst och började läsa. Den handlar om en tjej som blev adopterad från Etiopien och växte upp i en hemsk familj. Det slår mig hur äcklad jag blir av människor som säger att deras favoritböcker är "hemska barndomsskildringar, ungefär som 'Pojken som kallades det'". Den boken är ju för övrigt så pinsamt dåligt skriven, men det spelar ju ingen roll tydligen. Så länge man kan vältra sig i människors vidriga uppväxter så.

Aja. Nu är det snart minimello, är sjukt pepp inför det! Får väl ge Emmy paddan så hon kan twittra. Sådan mor sådan dotter osv.

Inga kommentarer: