tisdag 13 november 2012

Min önskelista. Snälla läs. Snälla ge mig. Okej?

1. En solresa.
2. Alkohol i mängder.
3. Logan Echolls doppad i choklad, inslagen i staniolpapper och så klart naken.

Min kompis son ville följa mig på instagram. Jag nekade honom ca tjugosju gånger för att jag känner att det enda jag lägger upp där är olämpliga bilder. Eller inte bara, jag lägger upp lite bilder på mina barn också. Fast i bildtexten heter de typ "mongolid dvärg med drogproblem", så jag tror inte det är så lämpliga bilder ändå för barn.

Herregud, jag är så trött. Fikade med kompisar utan barn ikväll och de bara "man är ju trött efter man har varit barnvakt en helg, hur orkar du egentligen med tre barn?" och jag känner att eh, newsflash, jag gör ju inte det? Jag orkar verkligen inte just nu, hatar november och hatar att det ska med vantar och skit varje morgon.

Vill ni ha en allvarlig önskelista? Nej, det kanske ni inte vill men det får ni ändå. Här är saker jag skulle köpa pronto om jag hade pengar:


  • Den micket micket fina soffa jag såg på blocket som nu självklart är såld. Lika bra det.
  • Ett sideboard som kan stå under vår hylla i köket. Nu är det väldigt tomt och trist där. 
  • Saker till att bygga om i huset så att ungarna kan få varsitt rum. Den lättnaden.
  • Kläder.
  • En säng som inte är så trasig att jag vaknar med fysisk smärta varje morgon.
  • Jag skulle klippa mig också. Det är ingen sak, men vad fan. 
  • Nya linser. Comes in handy, med tanke på att mina är sådär ett halvår gamla. Jag har alltså månadslinser. 
  • Julklappar till barnen. 
  • Nytt köksbord som inte är trasigt. 
  • Ny tvättmaskin vars lucka inte är fastspikad temporärt. 
  • Gigolo. Ska man ligga med dem? Är de motsvarigheten till hora? Jag vet inte. Jag orkar inte ligga med någon, men jag vill gärna ha någon som tar över mina uppgifter i hemmet, matar mig med choklad och masserar mig för noll i lön. Ska fan bli ett manligt geni som skriver och bara utnyttja människor och sen hyllas för att jag vågar berätta om det.
Nej men nu ska vi inte önska runt i ring längre. Det blev lite dålig stämning kanske? Mest av allt önskar jag mig så klart fred på jorden och friska barn. Man är ju en mönsterförälder som städar huset innan barnhämtning, tar med två kompisar till barnen hem och har middagen färdig med tända ljus på bordet när maken kommer hem. Obs! Jag var alltså allvarlig med det här sista. Sån superförälder är jag idag. 






Inga kommentarer: