tisdag 8 januari 2013

Well, this is awkward...

Det blir kanske tredje gången jag bloggar om vårt jäkla årskort på Gustavsvik, men alltså det kan ha varit vårt bästa köp någonsin? Vi är åtta dagar in i januari och mitt har redan betalat sig (två besök på äventyrsbadet och så var jag och simmade idag).

I lördags fick jag även extra valuta för icke-pengarna, då jag fick lite närkontakt med en främmande man. Gnugga lite rumpa sådär. Bokstavligt.

Som i de alla flesta större vattenrutschkanor finns det en lampa som lyser som visar när man får åka efter att den förra gett sig iväg. Jag har i min enfald trott att de kanske baserar sig på någon slags rörelsedetektor, som känner av när den före har kommit tillräckligt långt ner för att det ska vara okej att åka. Så är det INTE på Gustavsvik kan jag ju berätta för er.

Vi skulle åka den snurrigaste av dem alla, en gul rutschkana som går utanpå badhuset och jag vet inte allt. Den är rolig, helt enkelt. Så åker en pappa och hans barn framför mig och jag väntar på att det ska bli grönt. Det blir grönt. Jag litar på lampan och åker och det var ett big mistake. HUGE mistake! För i en kurva kom jag ifatt pappan med barnet. Panik utbröt och jag skrek "jag försöker ta mig förbi på sidan!" varvat med "jag åkte faktiskt på grönt, jag gjorde det!!". Ja, så försökte jag åka förbi på ena sidan då. Och, ja ni fattar ju, TJOFF! Dessa rutschkanor är inte gjorda för två vuxna människor i bredd.

Så där befann jag mig plötsligt, mitt i en rutschkana, fastkilad mellan en främmande man och en vägg. Vi rörde oss sakta framåt och våra lår gnuggades frenetiskt mot varandra. "Jag åkte faktiskt på grönt" halvsnyftade jag fram innan jag till sist med en kraftansträngning lyckades ta mig förbi och forsade vidare ner, och möttes av en kvinna som inte förstod var hennes make befann sig. Han hade ju åkt efter henne? "JAG ÅKTE PÅ GRÖNT!!" skrek jag en gång till innan Noa kom farande och dundrade in i mannens rygg innan han hade hunnit ur rutschkanan. "Men jag åkte ju när det var grönt?" sa Noa och sen drog jag honom därifrån och gömde mig i barnpoolen resten av dagen.


4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Ja så här mycket har jag inte skrattat 2013, det kan jag lugnt säga. Ojojoj.

sara sa...

+1 !

LisaM sa...

Låter som en intressant upplevelse ;-)

Sara W sa...

Hahahhahaaah!