onsdag 21 maj 2014

Läggningarna just nu.

Ok så jag VET att läggningarna ska vara en stund då man reflekterar över dagen, pratar, läser, myser och har en allmänt trevlig stund innan det är dags att sova. Jag vet det.

Men jag mår inte bra just nu och är så trött och Majken krånglar i flera timmar varje kväll och de stora barnen slåss och bråkar så istället för mysiga stunder som Bra Föräldrar har befinner vi oss i ett läge där varje kväll är skrikfest deluxe åt alla håll och kanter.

GÅ OCH LÄGG ER!
JAG VILL HA EN BANAN!
VARFÖR FÅR HON SOMNA I ER SÄNG?
MEN TYST JAG KAN INTE SOVA!
JAG VILL HA EN BOK TILL!
HÅÅÅÅLL TYYYYST OOOOOCH SOOOOV JAAAG BLIIIIR GAAAALEN!
JAG VILL OCKSÅ HA EN BANAN!
NU FÅR FAN DU GÅ UPP OCH SÄGA TILL DEM JAG ORKAR INTE MER!
TYST OCH SOV NU!
JAG ÄR TÖRSTIG!

Alltså det måste vara skönt för alla föräldrar som läser den här bloggen att ha något att jämföra sin lägstanivå med och ba "nä, men SÅ illa är det i alla fall inte hos oss!".


2 kommentarer:

Unknown sa...

Exakt så illa är det hos oss... kanske inte varje kväll, men 6 av 7 i alla fall (7e somnar de av utmattning i soffan!) =D

Anna sa...

I perioder har vi också haft det så illa. Rätt vad det är inser vi att nu är det mycket lugnare och då börjar det omedelbart härjas igen om kvällarna. Just nu vågar ingen av oss säga högt till varandra att det funkar bättre nu för då är vi rädda att allt börjar igen. I stället gör vi tummen upp och swishar med armen mm men aldrig ett ljud om det.