lördag 18 februari 2012

Snipp snipp.

Nu trodde ni det här inlägget skulle handla om snippor va? Eller kanske om kastrering av bråkstakiga hundar eller män? För det är ju sånt vi feminister vill göra; kastrera män.

Men nej. Jag tänkte bara upplysa er om att jag måste gå till frisören och att jag, som vanligt, har ångest över det. Eller inte ångest, så klart. Men det är ju inte så kul det här med att gå till frisören.

Sist jag var där var när jag blev brunett. Japp, över ett halvår sedan. Mitt hår är... well... det har snyggare färg nu än då. Men i övrigt kanske vi inte ska hurra för det?

Så nu måste jag leta reda på en frisör som inte är svindyr. För den jag klippte mig hos då i somras var verkligen svindyr. Och det enda jag ska göra är att toppa det lite och då vill jag inte betala 450 kronor. Vad hände med att klippa sig för max 300?

Många bokstäver för att säga en enkel sak: Jag måste klippa mig. Vill inte.

Puss och hej.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag rekommenderar Salong Dollys på Järnvägsgatan. En klippning kostar 350 kr. Jag tycker att hon lyssnar på hur man vill ha det.

Cilla sa...

Försök hitta nån salong som har frisörelever. Dom brukar vara billigare än ordinarie frisörer och är generellt sätt väldigt duktiga och lyhörda

Johanna S sa...

Salong Francies på Rudbecksgatan! Duktig frisör och bra priser. Inte glamoröst men mkt prisvärt :-) Hon har en källarlokal nästan vid korsningen Trädgårdsgatan.

Ellen sa...

Tack för tipsen! Ska kolla upp dem!

presens sa...

Men om det bara ska toppas kan väl Pelle göra det?

Ellen sa...

Ha ha ha presens!

ullrika sa...

Nu blev jag lite besviken. Trodde det skulle bli liiite kastrering iaf? ;)