måndag 20 februari 2012

Koriander? Koriander!

Jag vet inte, jag måste ha blandat ihop koriander med någon annan krydda? Anis kanske? För jag har hela mitt liv trott att jag ogillar koriander, men nu på senare tid har jag insett att jag älskar koriander. I typ allt. Eller okej då, inte allt. Men nästan.

Med det sagt: här är veckans mat. Det blir en kort vecka eftersom jag åker bort på fredag och då kommer resten av familjen välja mat själva och således äta kött, korv, hamburgare och sånt hela helgen lång.

Måndag. Broccoli- och ostsoppa med vitlöksbröd
Tisdag: Lax med risotto (som vi aldrig hann laga förra veckan)
Onsdag: Onekligens pasta med broccolipesto och halloumi
Torsdag: White chili

Den uppmärksamme kanske noterar att det blir många amerikanska recept i detta hushåll nu för tiden. Och det är vi mycket glada för, vill jag bara påpeka. I alla fall jag. Eftersom jag har så otroligt svårt för husmanskost och potatis i sås och så vidare, passar svenska recept mig ofta rätt dåligt. Men amerikanska recept har väldigt lite potatis i sås, och väldigt mycket ost och koriander istället. Vilket jag gillar bättre.

Så.

Vad ska ni äta den här veckan?

Inga kommentarer: