tisdag 28 februari 2012

Olika sorters skräck.

Igår vågade jag knappt logga in på mailen för att dubbelkolla när jag egentligen har deadline på en artikel. Som tur var är det inte nu på fredag, som jag i ett skräckfyllt ögonblick inbillat mig.

Sedan läste jag vidare i den otäcka bok jag köpte i söndags, och drömde så klart mardrömmar och vaknade kallsvettig mitt i natten.

Det är utmattande att leva med alla känslor på utsidan vill jag bara påpeka. Jag ska bli en sån som stänger allt inom mig och inte reagerar på något. Det kanske inte är så sunt, men då slipper jag i alla fall vakna livrädd mitt i natten.

7 kommentarer:

Johanna F sa...

Vad är detta för bok som är så otroligt läskig? Jag behöver lite spänning i tillvaron känner jag, eller snarare en annan typ av spänning än den som uppstår när jag släpat fyraåringens cykel genom halva stan bara för att upptäcka att pumpstationen är trasig. Spänningshuvudvärk tror jag det kallas...

Johanna F sa...

Åh, så spännande! Jag stammar visst!

Ellen sa...

Främlingen i huset av Sarah Waters. Jag är väldigt lättskrämd dock!

Anonym sa...

Åh, älska Sarah Waters! Har du läst Tipping the velvet, Fingersmith och Affinity? Kan varmt rekommendera dem annars!

//Bittersweet symphony

Ellen sa...

Nej, jag brukar inte läsa såna här böcker. Vet inte om jag vågar läsa de andra heller?

Anonym sa...

Fingersmith och Tipping the velvet är inte läskiga, det är dock Affinity så du kanske ska hålla dig borta från den :-)

//Bittersweet symphony

presens sa...

Har du inte läst Tipping the Velvet?! Marsch pannkaka! ;-)